انجمن ستاره شناسی اراک برگزار می نماید: برنامۀ گشت رصدی و بازدید از رصدخانۀ آلاشت مازندران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۷ و ۸ اَمرداد ۱۳۸۸

زمان حرکت: صبح روز چهارشنبه ۷ اَمرداد زمان برگشت: بعد از ظهر پنجشنبه ۸ اَمرداد

خدمات مجری گشت: وسیلۀ نقلیه مجهز، نهار روز های چهارشنبه و پنجشنبه، شام چهارشنبه شب، صبحانه روز پنجشنبه، دو وعده پذیرائی در بین راه، پرداخت هزینۀ استفاده از رصدخانه، بیمه حوادث گروهی

علاقمندان جهت ثبت می توانند به دفتر انجمن ستاره شناسی اراک واقع در میدان دارائی، خیابان ۲۲ بهمن، جنب بنیاد شهید، کانون کارآفرینی استان مرکزی، طبقۀ دوم از ساعت ۱۷ الی ۱۹:۳۰ مراجعه نمایند. حداکثر فرصت ثبت نام تا روز شنبه ۳ اَمرداد می باشد. به علت محدودیت ظرفیت اولویت با افرادی است که سریعتر ثبت نام نمایند. (ثبت نام در برنامه فقط به صورت حضور متقاضی در انجمن و تکمیل نمودن فرمهای مربوطه امکان پذیر می باشد.) لازم به ذکر است اعضای انجمن از تخفیف ویژه بهره مند خواهند بود.

متقاضی شرکت در گشت رصدی در صورتیکه تا ۴۸ ساعت قبل از برنامه انصراف خود را اعلام نماید، ۸۰ درصد مبلغ پرداختی عودت خواهد شد و پس از آن ۵۰ درصد برگشت خواهد گردید. هزینه ثبت نام ۳۳۰۰۰ تومان- برای اعضای انجمن ۳۰۰۰۰ تومان می باشد. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با تلفن  ۲۲۱۷۹۰۹-۰۸۶۱  تماس حاصل نمایند.

آلاشت، شهر بسیار کوچکی (در حد یک روستا) است که در دل جنگلهای انبوه جنوب استان مازندران قرار دارد و به خاطر آب و هوای مطلوب، به عنوان یکی از مناطق توریستی و گردشگری استان مازندران تلقی می شود. مجموعه رصدخانه و آسمان نمای این شهر، جنبه آموزشی، تفریحی و توریستی دارد و توسط شهرداری آن شهر بنا نهاده شده است و نخستین رصدخانه آماتوری استان مازندران و منطقه حاشیه دریای خزر می باشد. کل مجموعه بر بالای تپه ای به ارتفاع ۵۰ متر قرار گرفته که از ۳ طرف به پرتگاه و از طرف دیگر به دامنه کوه محصور شده است. به همین خاطر تمام رفت و آمدها به رصدخانه و مرکز اداری مجموعه از طریق پلکان و با پای پیاده مقدور است. زمین مجموعه ۳۰۰۰ متر مربع و زیربنای آن ۳۰۰ متر مربع مساحت دارد.

سایر اطلاعات

عرض جغرافیائی (شمالی) ۳۶ درجه و ۰۴ دقیقه و ۰۶ ثانیه
طول جغرافیائی (شرقی) ۵۲ درجه و ۵۰ دقیقه و ۲۷ ثانیه
ارتفاع از سطح دریاهای آزاد (متر) ۱۸۱۵
نوع و سایز تلسکوپ Meade 14” LX200R
نوع و سایز آسمان نما شهاب ۳ متری
قطر گنبد رصدخانه (متر) ۴
تاریخ افتتاح رصدخانه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۶
سایر تجهیزات بانک کامل کتاب، فیلم و نرم افزار، ترازوی نجومی، پوستر های گوناگون نجومی و فضائی
وضعیت فعالیت دارد
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *