به گفته ی سعید صداقت ( دبیر اولین ماراتن رصدی آذربایجان ) اطلاعات تکمیلی برای شرکت در اولین ماراتن رصدی آذربایجان به شرح زیر می باشد:
کلیه رصدگران که با صورت های فلکی و اجرام شناخته شده ژرف آسمان آشنا باشند و به کمک اطلس های آسمان با یک تلسکوپ یا دوربین دوچشمی، علاوه بر رصد ماه و خورشید و سیارات به رصد اجرام اعماق آسمان می پردازند و سابقه رصد تعدادی از اجرام فهرست معروف مسیه را در کوله بار تجارب رصدی خود داشته باشند، شرط اولیه برای حضور در این رقابت را دارا هستند.و مانعی برای شرکت از سایر شهر های ایران و خارج از کشور وجود ندارد.

تهیه تلسکوپ یا دوربین دوچشمی, نقشه آسمان, چراغ قوه و سایر ابزارهای لازم برای رصد و شرکت در رقابت بر عهده خود شرکت کنندگان عزیز میباشد.

در صورت لزوم، کمیته برگزاری رقابت جهت دریافت اطلاعات بیشتر از تجارب و فعالیت های برخی از رصدگران با آنان تماس تلفنی برقرار خواهد نمود. از این رو لازم است شماره تلفن و اطلاعات درخواستی بدون اشتباه تایپی در فرم وارد شود. همچنین داوطلب باید شماره یا شماره هایی را ذکر کند که امکان دسترسی به او را در هر زمانی فراهم سازد. توجه کنید که تماس تلفنی با همه رصدگران انجام نخواهد شد. بنابراین عدم برقراری این تماس به منزله حذف قطعی نام داوطلب از فهرست پذیرفته شدگان نیست.فهرست نهایی پذیرفته شدگان در نیمه مرداد ماه سال ۸۸ اعلام خواهد شد.

این رقابت در اواخر مرداد، تابستان سال ۱۳۸۸ و در یکی از مناطق رصدی انتخابی از طرف کمیته رقابت واقع در استان اردبیل و در دو گروه تلسکوپ و دوربین دو چشمی برگزار خواهد شد. در صورت ثبت نام حد نصاب شرکت کنندگان در بخش عکاسی از آسمان ، رقابت در بخش عکاسی آسمان شب هم برگزار خواهد شد.مهلت ثبت نام تا نیمه مرداد ماه تمدید شد.

اسکان:قابل توجه دوستان عزیزی که از سایر شهر ها در این رقابت رصدی شرکت خواهند کرد، این مسابقه در مدت زمان ۲۴ ساعت برگزار خواهد شد بنابراین نیازی به اسکان چند روزه در شهر اردبیل نیست و اگر دوستان خواستار اقامت چند روز قبل و یا بعد از مسابقه در شهر اردبیل هستند لازم است که با هزینه شخصی هتل تهیه نمایند.و تنها اسکان افراد حاضر در رقابت ، از صبح روز قبل مسابقه تا صبح روز بعد از مسابقه به عهده انجمن میباشد.

هزینه ثبت نام در این رقابت ۱۰ هزار تومان میباشد.که برای اعضای انجمن نجوم آسمان سبلان برابر ۵هزار تومان میباشد.که نیازی به واریز این مبلق به حساب بانکی انجمن نیست و دوستان میتوانند این هزینه را به صورت دستی پرداخت کنند.که برای هزینه های حمل و نقل و غذا صرف خواهد شد.باقی هزینه ها به عهده خود انجمن نجوم آسمان سبلان میباشد.

علیرضا شجاعی و محمد حسین رازبین و سعید صداقت همکاران کمیته گزینش و داوری شرکت کنندگان هستند که با پست الکترونیک savalansky@gmail.com در دسترس خواهند بود. برای تماس تلفنی میتوانید با شماره تلفن ۰۹۳۵۸۲۱۶۳۱۶ آقای صداقت دبیر این رقابت تماس حاصل نمایید.داوطلبان برای طرح هر گونه سؤال، پیشنهاد و انتقاد و یا ارتباط با دبیران رقابت و کمیته برگزاری می توانند با پست الکترونیک بالا و یا شماره تلفن یاد شده تماس بگیرند و نسبت به دریافت پاسخ سریع و دقیق مطمئن باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *